Як прогнозувати своє споживання і навіщо це робити?

На сьогоднішній день неможливо переоцінити прогнозування обсягів споживання, тим більше після внесення змін до правил ринку у березні 2020 року, в частині формування цін на ринку небалансів, чим було посилено відповідальність за їх спричинення. Прогнозувати потрібно насамперед задля економії, адже «виходити» в небаланси тепер надто дорого. У разі зменшення фактичного обсягу споживання відносно замовленого обсягу, […]

На сьогоднішній день неможливо переоцінити прогнозування обсягів споживання, тим більше після внесення змін до правил ринку у березні 2020 року, в частині формування цін на ринку небалансів, чим було посилено відповідальність за їх спричинення.

Прогнозувати потрібно насамперед задля економії, адже «виходити» в небаланси тепер надто дорого. У разі зменшення фактичного обсягу споживання відносно замовленого обсягу, надлишково придбаний обсяг електричної енергії продається на ринку небалансів за меншою ціною,ніж ціна, за якою його було заздалегідь придбано. Якщо ж фактичний обсяг споживання відносно замовленого обсягу збільшується, то дефіцитна електрична енергія закуповується постачальником за цінами ринку небалансів, що значно дорожче, – ніж його вартість у ті ж години на ринку електричної енергії. 

В обох випадках постачальник та його споживач зазнають збитків, частину з яких постачальник бере на себе. Отже, на питання «навіщо потрібне прогнозування» можна відповісти вичерпно – щоб купувати електричну енергію дешевше.

Інше питання, як  навчитися прогнозувати? Для споживачів з малим обсягом споживання групи «б» прогнозування можливо робити на основі даних щодо місячного споживання, коригуючи їх за сезонністю, адже у зимовий період потрібно враховувати електроприлади, які використовуються для обігріву, а влітку – прилади кондиціонування.

Для промислових споживачів при прогнозуванні слід керуватися не тільки щомісячними/сезонними даними, але й враховувати виробничі плани, графік роботи, ремонт обладнання та навіть температуру навколишнього середовища, тримати постійний зв’язок зі своїм постачальником для оперативного інформування про будь-які зміни у потребах.


lighting

Новини